הפרסומות מש(ת)למות לתושבים? – ביקורת

לאחרונה נגלה לעיני יישום של מודל מעניין בתחום הפרסום.

הרעיון שעומד מאחורי המודל הוא תשלום לתושבים (צרכנים) תמורת צפיה בפרסומות וידאו של עסקים מקומיים הפועלים באזור המגורים של אותם תושבים.

 

אמנם המודל לא חדש, אבל זוהי הפעם הראשונה שראיתי יישום כל כך פשוט של המודל, שבאמת מאפשר לתושבים להרוויח כסף במהירות ולעסקים להיחשף בצורה אפקטיבית.

 

התכנית שאני נחשפתי אליה היא של השבוע בנתניה, בשיתוף עם הטכנולוגיה של Zula zone. הפרסום: "הפרסומות מש(ת)למות לתושבים" משך אותי לבחון האם באמת יש כאן מודל שבו כל הצדדים מרוויחים והאם באמת העסקים המקומיים נחשפים בצורה אפקטיבית לתושבי העיר (במקרה הנ"ל, נתניה).

 

החלטתי לבחון את העניין לעומקו.

ההבטחה היא פשוטה: צפה בפרסומת ובסופה ענה על שאלה (לדוגמא: מהי כתובת העסק?). ענית נכון? זכית בשקל / חצי שקל, בהתאם לסוג הפרסומת.

הגעת ל-100 ₪? אתה זכאי לשובר המהווה כסף מזומן בעסקים המשתתפים בתכנית.

 

נשמע טוב, אז נרשמתי והתחלתי לצפות בפרסומות.

 

להלן הרשמים הסופיים:

ראשית, מבחינת הרעיון – הרעיון הוא לא פחות מגאוני. השאלה בסוף הסרטון מחייבת את הצופה להקשיב ולצפות ובמצב בו לא ידע את התשובה – יש באפשרותו לצפות שוב בסרטון, דבר שמגביר את החשיפה של העסק אל מול הלקוח הפוטנציאלי.

 

מבחינת הטכנולוגיה, גם כאן נעשתה עבודה לא רעה: יש משהו ממכר ומהנה בלראות את השקלים נצברים לזכותך, וזאת תוך כדי ישיבה על הספה בסלון במינימום מאמץ.

 

אבל לצערי לא הכל מושלם. שלושה דברים עיקריים גורמים לתכנית להפוך ממומלצת, לתכנית שאולי מתאימה לאנשים מסוימים שממש צריכים את הכסף:

 

  1. אותן הפרסומות חוזרות שוב ושוב: בשלב מסוים הצפיה בפרסומות הופכת להיות סבל של ממש, כיוון שהפרסומות חוזרות על עצמן שוב ושוב. יכול להיות שזה נגרם בכוונה תחילה (כדי להגביר את החשיפה לכל בעל עסק) ויכול להיות שזה נגרם כיוון שלא היו מספיק עסקים שהצטרפו לתכנית. בכל מקרה שלא יהיה, בפעם הרביעית, חמישית והלאה כבר אין סבלנות להסתכל על הפרסומת ופשוט צופים בטלוויזיה עד שתגיע השאלה המיוחלת (בתקווה שנדע את התשובה על סמך הצפיות הקודמות).
  2. כשמגיעים לסכומים טיפה "גבוהים", באזור ה-60 שקלים, מתחילות הפרסומות ששווין חצי שקל. הדבר מתסכל במיוחד כיוון שהתרגלת לקבל שקל עבור כל שאלה וכעת ההתקדמות היא בקצב איטי יותר. תוסיפו לזה את העובדה שכבר די נמאס לכם לראות את אותן הפרסומות ותבינו כמה התהליך יכול להיות מתסכל..
  3. עם שתי הבעיות הקודמות עוד הייתי יכול לחיות ולהמליץ על התכנית בחום. אבל הבעיה השלישית פשוט שברה את גב הגמל..

 

לאחר כשעה של צפייה בפרסומות ומענה לשאלות, ולאחר שהגעתי ל-82.50 ₪ (להזכירכם, צריך להגיע ל-100 ₪ כדי לקבל שובר), הופיע מולי המסך הבא:

 

 

אתם יכולים לתאר לעצמכם את ההרגשה שעוברת בלקוחות הפוטנציאליים באותו הרגע. אותה הרגשה (אני מבטיח לכם) מועברת ו"מקרינה" גם לאותה עסקים בהם הם צפו, כיוון שאותם לקוחות רואים אותם כשותפים לאותה התכנית..

 

בשלב הזה אני הפסקתי, אולי אחזור מתישהו בעתיד כדי לראות אם יש פרסומות נוספות.

 

אולי לא..

 

לסיכום

רעיון מעולה וטכנולוגיה יציבה שתומכת בו. לרגעים חשבתי לאמץ את הרעיון וליישם עם מגוון העסקים שאנחנו עובדים אותם.

 

לצערי, היישום הנ"ל הראה לי שיש עוד הרבה מקום לשיפור.

 

למעבר לתכנית לחץ כאן

 

עזרו לאנשים אחרים להגיע לקהל היעד שלהם. שתפו את הפוסט >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email