שיווק ויראלי באמצעות סרטונים

סרטוני וידאו שימשו לשיווק ויראלי עוד הרבה לפני שהשימוש בוידאו באינטרנט נעשה כל כך מובן מאליו.

 

עוד בשנת 2000, הרבה לפני שיוטיוב, פליקס ודומיהם נכנסו לחיינו, הפכה סדרת סרטונים של בירת באדווייזר האמריקנית ללהיט אינטרנטי שהועבר ברחבי העולם באמצעות המייל. בתקופה ההיא, שנראית לנו היום כמו עידן הקרח לפחות, קבצי הוידאו היו חייבים להיות קצרים מאוד ובאיכות לא גבוהה מדי, כדי שבכלל אפשר יהיה לשגר אותם באימייל.

 

כך באה לעולם סדרת "Wassup" – סרטונים קצרצרים בני דקה או קצת יותר, שבכולם צועקים חברים אחד לשני Wassup (מנ'שמע בתרגום חופשי), והכל על רקע בקבוקי בירה של באדווייזר.

 

 

פריצתה של יוטיוב

יוטיוב כמובן שינתה את הזירה האינטרנטית מהיסוד בכל מה שקשור לסרטוני וידאו, והציתה מהיום הראשון את דמיונם של המשווקים הויראליים. מספר בלתי ניתן לדמיון של זוגות עיניים שנכנס מרצונו החופשי אל פלטפורמת העברת מסרים שאינה תלויה עוד באורך המסר.

אם המסר שלך יהיה מספיק טוב, לא רק שהם יצפו בו, הם גם יפיצו אותו, ימליצו עליו לחברים, ואולי מישהו מהם יצפה בו בדיוק מחוץ לחנות שלך – וייכנס אליה, יתרון עצום על פני פרסום בטלוויזיה, למשל.

 

פרסום ללא פרסומת

אלא שהיום, בעידן הערוצים המרובים והממירים המקליטים, עסקים חייבים להתגבר על מכשול אחד נוסף – הרצון של רבים להימנע כליל מפרסומות.

כיצד אם כן אפשר לגרום להם, מרצונם, לצפות בפרסומת אינטרנטית, ועוד להפיץ אותה?

דרך אחת היא ליצור פרסומת מצחיקה עד כדי כך שאנשים ירצו לספר עליה לחברים. גם אם גייסת את סיינפלד לסדרת הפרסומות היקרה בעולם בזמן הסופרבול, עיקר הצופים בפרסומת יגיעו מההפצה הויראלית של הסרטון באינטרנט, ועימם גם עיקר הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שלך.

 

גישה אחרת היא לערב את הקהל. אחד מאתרי ההכרויות באינטרנט, למשל, יצר תחרות לקראת יום האהבה והזמין את הציבור להעלות לרשת סרטונים שבהם יספרו כיצד התאהבו לראשונה. הרצון לזכות בפרס הראשון דרבן רבים לשלוח את חבריהם לאתר כדי להצביע בתחרות, ואם רק חלק קטן מכל אותם גולשים גם נרשם לאתר, הרי שבכך הושגה המטרה.

תחרות דומה נערכה לקראת חגיגות המאה של עיריית תל אביב, וישנן עוד דוגמאות רבות נוספות.

 

סרטי הדרכה ויראליים

סוג נוסף של סרטונים שיש להם סיכוי גבוה להפוך לתופעה ויראלית הוא סרטוני תדמית יוצאי דופן, או סרטוני הדרכה, שפעמים רבות נעשים מטעם גופים מסחריים.

פיקוד העורף מסביר לנו כיצד למגן את הבית לקראת רעידת אדמה, קייקי כפר בלום מסבירים על ההבדל בין שיט משפחתי לשיט הרפתקני, ומאמנים אישיים מעלים סדרות של טיפים לשיפור החיים בחמש דקות.

אנחנו הצופים מרוויחים מידע חשוב, ויכולים לשתף בו כל מי שאנחנו חושבים שיכול גם הוא להפיק תועלת מהמידע, והמפרסם מרוויח תדמית מקצועית יותר, יכול לשלב בסרטון האינפורמטיבי גם מידע שיווקי ומסחרי, ונהנה מחשיפה של הלוגו שלו בכל פעם שמישהו לוחץ על כפתור ה-Share.

 

לא משנה באיזה תחום העסק שלכם, עם קצת חשיבה יצירתית, ובעלות קרובה לאפסית, אין ספק שגם אתם יכולים ליצור סרטונים, להעלות אותם ליוטיוב, ולתת לאינטרנט לעשות את שלו.

נכון, משימת ההפצה הראשונית מוטלת עליכם, אבל לפעמים היא יכולה להסתכם בפרסום הסרטון בפרופיל הפייסבוק האישי שלכם, וכמובן גם בזה העסקי שמן הסתם כבר יצרתם.

אם הסרטון שלכם יהיה מקורי מספיק, תוך ימים יכול מספר הצפיות בו להפתיע גם את האופטימיים שבכם.

 

עזרו לאנשים אחרים להגיע לקהל היעד שלהם. שתפו את הפוסט >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email