יצירת קשרים עסקיים באמצעות לינקאדין

מאת: שירה דרורי

הרשת העסקית לינקאדין שכוללת מעל 150 מיליון איש ברחבי העולם מאפשרת לעסקים ובעלי עניין רבים לייצר נטוורקינג אפקטיבי באמצעות הפלטפורמה הידידותית לשימוש.

לינקדאין מאפשרת לפתוח כרטיס עסקי וליצוק בו את הרזומה המלא, מקומות עבודה, השכלה ואפילו להוסיף ממליצים שיחזקו את המוניטין והאפקט של הכרטיס. הרשת מאפשרת להשתתף בקבוצות מקצועיות, לשגר הודעות אישיות או לקבוצת מקושרים, לקשר את הרזומה לבלוג וורדפרס ולעדכן בכל מה שחדש בארגון.

כיצד תוכלו למקסם את הפוטנציאל של פעילותכם העסקית ברשת לינקאדין? לפניכם מספר טיפים בנושא.


שדרוג הרזומה
חשבו על הכרטיס העסקי שלכם בלינקאדין כמו על מסמך קורות חיים.

חשוב לנסח באופן מושך ככל האפשר את רשימת התפקידים שעשיתם ולהעצים בביטויים כמו "חברה מובילה", "תפקיד מפתח" וכולי. באם לארגונים בהם עבדתם יש "כרטיס חברה" בלינקאדין, תוכלו לקשר את הכרטיס שלכם לדף העסקי שלהם. בדרך זו, מי שמתעניין בחברה בה עבדתם יוכל להגיע דרך הכרטיס שלכם ולקרוא עוד על החברה.

החשוב ביותר הוא להציג את עצמכם בדרך ממוקדת ואטרקטיבית בכותרת Professional headline, כיוון שהשם שלכם בלינקאדין יופיע לצד כותרת זו, כמו למשל: "רינה כהן, דיאטנית קלינית" וכדומה.

 

חזקו את המוניטין שלכם
נסו להפנות מהפרופיל שלכם למקורות מידע נוספים עליכם ברשת.

תוכלו לקשר את חשבון הלינקאדין שלכם לבלוג וורדפרס שלכם (אם קיים), טוויטר או פייסבוק וכך לייצר רישות ומוניטין חזק יותר בעיני מי שבוחן את הפרופיל המקצועי שלכם. בקשו מלקוחות או קולגות לרשום עליכם המלצות בכלי ההמלצות של הלינקאדין, ובאמצעותן אנשים יוכלו להתרשם מהכישורים המקצועיים שלכם.

אגב, אם אתם מחפשים עבודה, לינקאדין משמש כלוח דרושים נהדר, כשיש לכם אפשרות לחפש עבודה על פי חברה או תפקידים מבוקשים במנוע חיפוש ייעודי.

 

הרחיבו את מערכת הקשרים שלכם
בהתחלה, לפני שתקבלו פניות מקולגות או אנשים, נסו ליזום ככל האפשר בקשות חברות עם אנשים שמעניינים אתכם מבחינה מקצועית בין אם כנותני חסות, משקיעים או לקוחות פוטנציאליים.

מומלץ להוסיף בכל בקשת חברות כמה מלים אישיות, שמפרטות את מהות הפנייה, כדי לחזק את הרושם ולהציג את עצמכם כראוי בפני האדם שאיתו אתם חפצים לקיים קשר עסקי בלינקאדין.

מומלץ להשתתף בכמה שיותר קבוצות בתחום העניין המקצועי, כדי להעלות לדיון נושאים שונים וכך לחזק את המוניטין המקצועי ולהגיע לקשרים חדשים באמצעות תחומי עניין משותפים. דרך הקבוצות תגלו אנשים שונים שיתכן שתרצו לפנות אליהם בהצעה עסקית כלשהי ודרך לינקאדין יש לכם גישה פשוטה יחסית לפנות לאותו אדם שלא הצלחתם לתפוס במייל או בטלפון.

אם ברצונכם לשמור את רשימת אנשי הקשר שלכם בלינקאדין תוכלו לעשות ייצוא של הרשימה וכך לשמור את הפרטים שיהיה לכם לעת הצורך, כשתרצו לפנות אליהם בהצעה עסקית ממוקדת.


צרו דף חברה בלינקאדין
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מבינות את הפוטנציאל הטמון ברשת האינטרנט ופותחות לעצמן דפי חברה.

מחקרים מראים שבתחום המלונאות ובקרב סוכנויות נסיעות ישנה מגמה בולטת של מעבר לשיווק דרך האינטרנט באמצעות אתרים ייעודיים ורשתות חברתיות.

בעלי עסקים בינוניים וגדולים כדוגמת מלון ליאונרדו סיטי טאואר רמת גן למשל, יכולים ליצור לעצמם  דף חברה, דרכו לקוחות ומתעניינים יוכלו ללמוד יותר על שירותי המלון, נסיונם של עובדיו ועדכונים אודות מבצעים וחידושים במקום.

חברות יכולות לקשר לדף העסקי משתמשי לינקאדין שכבר עובדים בחברה, חלקם בעלי שם, וכך להעצים את נוכחות החברה ברשת העסקית. ניתן גם  לפרסם עדכונים רלוונטיים על החברה ומטעם החברה, כמו מודעות דרושים, הודעות אודות השקות או תכניות חדשות ועוד.

אחד היתרונות של חיפוש עבודה דרך מודעות של חברות בלינקאדין הוא נוחות השימוש. אם אתם עוסקים, למשל, בהפקה או בעריכת וידאו, ואתם מחפשים עבודה בתקשורת, תוכלו בקלות לסקור את מודעות הדרושים שפורסמו לאחרונה בדפיהם של ערוצים שונים כדוגמת ערוץ הקניות.

 

עזרו לאנשים אחרים להגיע לקהל היעד שלהם. שתפו את הפוסט >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email